امام حسین  از زبان یک مسیحی

آنطوان بارا مسيحی پس از تحقیق در باره حادثه عاشورا و امام حسین علیه السلام میگوید:

 

               

 

اگر حسين از آن ما بود، در هر سرزميني براي او بيرقي برمي‌افراشتيم و در هر روستايي براي او منبري برپا مي‌نموديم و مردم را با نام حسين به مسيحيت فرا مي‌خوانديم.

                                                                                

                                                                                      نقل از کتاب فرهنگ عاشورا

 

ماه محرم

        

فرا رسیدن ایام ماه عزا و حزن اهلبیت علیهم السلام را به همه شیعیان به خصوص اهالی روستای اردان تسلیت عرض میکنیم . امیدواریم در این ماه پر فضیلت ما را از دعای خیر خود فراموش نکنیدو عزاداری هایتان مورد قبول واقع شود

قلعه اردان

        

قلعه اردان مربوط به سده‌های میانه دورانهای تاریخی پس از اسلام 

است و در شهرستان تفت، بخش مرکزی، دهستان دهشیر، روستای اردان

 واقع شده و این اثر در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۱۷۱۵ به‌عنوان

 یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

                                                                                                                       

متاسفانه به علت بی توجهی مسئولان میراث فرهنگی یزد این

بنای تاریخی در حال فرسایش وخراب شدن است.

 

وما هم نمی دونیم این درد دلمون رو به کی بگیم . ملت های دیگه ت

اریخ نداشته خودشونو در قالب فیلم و افسانه جومونگو  و دنگ یی و ... دارن

 به همه دنیا صادر میکنن ما تاریخ ۵۰۰۰ساله کشورمونو بیخیال شدیم. 

بچه های اردان بیان کمک

من قصد دارم گالری عکسهای وبلاگ رو تکمیل کنم هر چی عکس در موضوعات مختلف از اردان دارید برام ایمیل کنید تا وبلاگ روستا رو گسترش بدیم           آدرس ایمیل تو پروفایله

سلام

                                                    به روستای اردان خوش آمدید!!!

                                       اینجا اردان است، دیار کویر نشینان حاشیه شیر کوه!

              

روستای ما در ۱۰۰ کیلومتری استان یزد به فاصله ۸۰ کیلومتری از شهرستان تفت در منتهی الیه آبریز رشته کوههای شیرکوه جنوبی و همچنین ابتدای منطقه باتلاقی و نمکزار آبریز مرداب گاوخونی رودخانه زاینده رود قرار دارد .این روستا آخرین روستای دارای سکنه در شهرستان تفت میباشد که هم مرز با روستاهای فیض آبادو بهمن از شهرستان ابرکوه در سمت جنوبی روستا است.مردم این روستای کم جمعیت از قدیم الایام به کشاورزی ودامپروری مشغول بوده اند .هر چند دامپروری به خاطر مشکلات خشکسالی و افزایش سن جمعیت بسیار کاهش ژیدا کرده است اما کشاورزی بخصوص کاشت انار و پسته هنوز از رونق خوبی برخوردار است.